Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010
Πέντε εκατ. την ημέρα οι ζημίες
Την Τρίτη ανακοίνωσαν ότι θα κατευθυνθούν με τα οχήματά τους στην Αθήνα οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, ενώ στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση του κλάδου. Στη συνεχεία οι οδηγοί θα πραγματοποιήσουν πορεία προς τη Βουλή, ενώ δεν αποκλείεται να κάνουν ολονυκτία διαμαρτυρία στην πλατεία Συντάγματος, εν όψει της ψήφισης του νομοσχεδίου την Τετάρτη.
Στο μεταξυ, με ζημίες της τάξης των 5 εκατ. ευρώ ημερησίως, μόνο στη Β. Ελλάδα, υπολογίζεται ότι επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις των τομέων μεταφοράς, διαμεταφοράς και logistics, λόγω της αποχής των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης από την εργασία τους, όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ). Παράλληλα, οι κινητοποιήσεις εκτιμάται ότι μπορεί να στοιχίσουν στις επιχειρήσεις του κλάδου ακόμη και 50 θέσεις εργασίας την ημέρα, αν συνυπολογιστεί το συνολικό ημερήσιο κόστος, με το οποίο τις επιβαρύνουν οι απεργίες και οι αποχές, εξαναγκάζοντάς τες σε περικοπές.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Δημητρης Λακασάς είπε ότι αν προστεθούν στο πόσο αυτό οι ζημίες των εξαγωγικών επιχειρήσεων, λόγω αδυναμίας εκτέλεσης των υποχρεώσεων τους, το νούμερο γίνεται πολύ μεγαλύτερο.
Ο ΣΕΒΕ καλεί τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους, επισημαίνοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση, μετά το πέρας των κινητοποιήσεων, δε θα υπάρχει πλέον μεταφορικό έργο προς διεκπεραίωση, επειδή τα ελληνικά προϊόντα δε θα γίνονται πλέον δεκτά στο εξωτερικό (λόγω αθέτησης προθεσμιών, δυσφήμιησης κτλ).
Καλεί, επίσης, το αρμόδιο υπουργείο να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της ομαλότητας στις μεταφορές
«Το εμπόριο βρίσκεται στον κλοιό των φορτηγών» δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των Εμπόρων Βασίλης Κορκίδης. Όπως είπε, «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ελλείψεις σε βασικά προϊόντα, ωστόσο εάν οι αυτοκινητιστές επιμείνουν στις κινητοποιήσεις, είναι βέβαιο ότι σε 2-3 ημέρες θα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις».
Για καθεστώς ομηρίας των μεταποιητικών επιχειρήσεων από τις κάθε μορφής κινητοποιήσεις κάνει λόγο σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής- Πειραιώς κ. Δ. Μαθιός και, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων καλεί την κυβέρνηση να προσμετρήσει και τις τεράστιες ζημιές που υφίστανται οι επιχειρήσεις.
"Οι μεταποιητικές επιχειρήσεις του λεκανοπεδίου της Αττικής ήταν και θα είναι πάντοτε υπέρ των μεταρρυθμίσεων που ανοίγουν τους δρόμους για παραπέρα απελευθέρωση της οικονομίας", αναφέρει συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ,
Μιλώντας στο ΣΚΑΪ 100,3, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος, επεσήμανε ότι το δρόμο δεν τον κλείνουν τα φορτηγά αλλά τα ΜΑΤ, κάτι που βλέπει και ο ελληνικός λαός.
Τόνισε ότι έχουν δίκιο οι έμποροι, αλλά έχουν δίκιο και οι επαγγελματίες μεταφορείς, ενώ υπογράμμισε ότι δεν έχουν την πρόθεση να πάνε στο κέντρο της Αθήνας.
Στο μεταξύ, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών διαμηνύουν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο χορήγησης νέων αδειών σε φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, προκειμένου να εκτελούν δρομολόγια δημοσίων μεταφορών σε περίπτωση που οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και παρουσιαστούν προβλήματα στην αγορά. Προσθέτουν ότι σε αυτή την περίπτωση δεν αποκλείεται - με κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή - να καταργηθεί η τριετής μεταβατική περίοδος και να απελευθερωθεί άμεσα το επάγγελμα του μεταφορέα δημόσιας χρήσης. Ένταση με το κλείσιμο του δρόμου
Νωρίς τη Δευτέρα το μεσημέρι, προκλήθηκε ένταση στη λεωφόρο Αθηνών όταν η αστυνομία απαγόρευσε την πορεία προς την Αθήνα των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και οι ιδιοκτήτες απειλησαν πως θα εμβολίσουν τις κλούβες που τους κλείνουν το δρόμο.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανώτατο συνδικαλιστικό στέλεχος της Ομοσπονδίας των Βυτιοφορέων, στις 5 το πρωί της Δευτέρας ελήφθη αιφνιδιαστική απόφαση να μετακινηθούν από το μπλόκο της Ελευσίνας δεκάδες βυτιοφόρα προς την Αθήνα για να πραγματοποιήσουν πορεία, με αποτέλεσμα – όπως χαρακτηριστικά είπε - «προς στιγμήν η αστυνομία πιάστηκε στον ύπνο».
Έως ότου σχηματιστεί το κομβόι των αυτοκινήτων, περιπολικά της τροχαίας και κλούβες των ΜΑΤ έκλεισαν το δρόμο, στο ύψος του Χαϊδαρίου και του Σκαραμαγκά, προκειμένου να ανακοπεί η πορεία των βυτιοφόρων. Αυτό, όμως, είχε ως συνέπεια να σχηματιστεί, σε λίγη ώρα, ουρά χιλιομέτρων από Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Στη Θεσσαλονίκη
Η συγκέντρωση φορτηγών συνεχίζεται περιφερειακά της Θεσσαλονίκης και κυρίως στα δυτικά της πόλης, καθώς σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, έχουν συγκεντρωθεί περίπου 300 φορτηγά στα ακόλουθα σημεία:
- Στο 7ο χλμ. παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Βέροιας.
- Στα φανάρια της Λαχανογοράς στην περιφερειακή οδό της πόλης.
- Στο 30ο χλμ. της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, στο ύψος του Ρομπόπουλου.
- Στα φανάρια του δημοτικού διαμερίσματος Γέφυρας επί της παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Βέροιας.
- Στους σηματοδότες του Αγίου Αθανασίου, στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Βέροιας.
- Στις πύλες 16 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τα φορτηγά παραμένουν δεξιά και αριστερά των δρόμων και οδικών κόμβων, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων.
http://www.skai.gr/news/greece/article/152209/pede-ekat-tin-imera-oi-zimies/
Στο μεταξυ, με ζημίες της τάξης των 5 εκατ. ευρώ ημερησίως, μόνο στη Β. Ελλάδα, υπολογίζεται ότι επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις των τομέων μεταφοράς, διαμεταφοράς και logistics, λόγω της αποχής των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης από την εργασία τους, όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ). Παράλληλα, οι κινητοποιήσεις εκτιμάται ότι μπορεί να στοιχίσουν στις επιχειρήσεις του κλάδου ακόμη και 50 θέσεις εργασίας την ημέρα, αν συνυπολογιστεί το συνολικό ημερήσιο κόστος, με το οποίο τις επιβαρύνουν οι απεργίες και οι αποχές, εξαναγκάζοντάς τες σε περικοπές.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Δημητρης Λακασάς είπε ότι αν προστεθούν στο πόσο αυτό οι ζημίες των εξαγωγικών επιχειρήσεων, λόγω αδυναμίας εκτέλεσης των υποχρεώσεων τους, το νούμερο γίνεται πολύ μεγαλύτερο.
Ο ΣΕΒΕ καλεί τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους, επισημαίνοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση, μετά το πέρας των κινητοποιήσεων, δε θα υπάρχει πλέον μεταφορικό έργο προς διεκπεραίωση, επειδή τα ελληνικά προϊόντα δε θα γίνονται πλέον δεκτά στο εξωτερικό (λόγω αθέτησης προθεσμιών, δυσφήμιησης κτλ).
Καλεί, επίσης, το αρμόδιο υπουργείο να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της ομαλότητας στις μεταφορές
«Το εμπόριο βρίσκεται στον κλοιό των φορτηγών» δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των Εμπόρων Βασίλης Κορκίδης. Όπως είπε, «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ελλείψεις σε βασικά προϊόντα, ωστόσο εάν οι αυτοκινητιστές επιμείνουν στις κινητοποιήσεις, είναι βέβαιο ότι σε 2-3 ημέρες θα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις».
Για καθεστώς ομηρίας των μεταποιητικών επιχειρήσεων από τις κάθε μορφής κινητοποιήσεις κάνει λόγο σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής- Πειραιώς κ. Δ. Μαθιός και, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων καλεί την κυβέρνηση να προσμετρήσει και τις τεράστιες ζημιές που υφίστανται οι επιχειρήσεις.
"Οι μεταποιητικές επιχειρήσεις του λεκανοπεδίου της Αττικής ήταν και θα είναι πάντοτε υπέρ των μεταρρυθμίσεων που ανοίγουν τους δρόμους για παραπέρα απελευθέρωση της οικονομίας", αναφέρει συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ,
Μιλώντας στο ΣΚΑΪ 100,3, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος, επεσήμανε ότι το δρόμο δεν τον κλείνουν τα φορτηγά αλλά τα ΜΑΤ, κάτι που βλέπει και ο ελληνικός λαός.
Τόνισε ότι έχουν δίκιο οι έμποροι, αλλά έχουν δίκιο και οι επαγγελματίες μεταφορείς, ενώ υπογράμμισε ότι δεν έχουν την πρόθεση να πάνε στο κέντρο της Αθήνας.
Στο μεταξύ, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών διαμηνύουν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο χορήγησης νέων αδειών σε φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, προκειμένου να εκτελούν δρομολόγια δημοσίων μεταφορών σε περίπτωση που οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και παρουσιαστούν προβλήματα στην αγορά. Προσθέτουν ότι σε αυτή την περίπτωση δεν αποκλείεται - με κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή - να καταργηθεί η τριετής μεταβατική περίοδος και να απελευθερωθεί άμεσα το επάγγελμα του μεταφορέα δημόσιας χρήσης. Ένταση με το κλείσιμο του δρόμου
Νωρίς τη Δευτέρα το μεσημέρι, προκλήθηκε ένταση στη λεωφόρο Αθηνών όταν η αστυνομία απαγόρευσε την πορεία προς την Αθήνα των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και οι ιδιοκτήτες απειλησαν πως θα εμβολίσουν τις κλούβες που τους κλείνουν το δρόμο.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανώτατο συνδικαλιστικό στέλεχος της Ομοσπονδίας των Βυτιοφορέων, στις 5 το πρωί της Δευτέρας ελήφθη αιφνιδιαστική απόφαση να μετακινηθούν από το μπλόκο της Ελευσίνας δεκάδες βυτιοφόρα προς την Αθήνα για να πραγματοποιήσουν πορεία, με αποτέλεσμα – όπως χαρακτηριστικά είπε - «προς στιγμήν η αστυνομία πιάστηκε στον ύπνο».
Έως ότου σχηματιστεί το κομβόι των αυτοκινήτων, περιπολικά της τροχαίας και κλούβες των ΜΑΤ έκλεισαν το δρόμο, στο ύψος του Χαϊδαρίου και του Σκαραμαγκά, προκειμένου να ανακοπεί η πορεία των βυτιοφόρων. Αυτό, όμως, είχε ως συνέπεια να σχηματιστεί, σε λίγη ώρα, ουρά χιλιομέτρων από Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Στη Θεσσαλονίκη
Η συγκέντρωση φορτηγών συνεχίζεται περιφερειακά της Θεσσαλονίκης και κυρίως στα δυτικά της πόλης, καθώς σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, έχουν συγκεντρωθεί περίπου 300 φορτηγά στα ακόλουθα σημεία:
- Στο 7ο χλμ. παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Βέροιας.
- Στα φανάρια της Λαχανογοράς στην περιφερειακή οδό της πόλης.
- Στο 30ο χλμ. της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, στο ύψος του Ρομπόπουλου.
- Στα φανάρια του δημοτικού διαμερίσματος Γέφυρας επί της παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Βέροιας.
- Στους σηματοδότες του Αγίου Αθανασίου, στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Βέροιας.
- Στις πύλες 16 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τα φορτηγά παραμένουν δεξιά και αριστερά των δρόμων και οδικών κόμβων, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων.
http://www.skai.gr/news/greece/article/152209/pede-ekat-tin-imera-oi-zimies/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου