Δευτέρα, 3 Ιανουαρίου 2011
ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ - Η ΜΥΓΑ ΚΑΙ Η ΜΕΛΙΣΣΑ
«Γνώρισα ἐκ πείρας ὅτι σ' αὐτὴ τὴ ζωὴ οἱ ἄνθρωποι εἶναι χωρισμένοι σὲ δύο κατηγορίες. Ἡ μία, λοιπόν, κατηγορία τῶν ἀνθρώπων μοιάζει μὲ τὴ μύγα. Ἡ μύγα ἔχει τὴν ἑξῆς ἰδιότητα: νὰ πηγαίνει πάντα καὶ νὰ κάθεται σὲ ὅ,τι βρώμικο ὑπάρχει.
Γιὰ παράδειγμα, ἂν ἕνα....
περιβόλι εἶναι γεμάτο λουλούδια, ποὺ εὐωδιάζουν, καὶ σὲ μία ἄκρη τοῦ περιβολιοῦ κάποιο ζῶο ἔχει κάνει μία ἀκαθαρσία, τότε μιὰ μύγα, πετώντας μέσα σ' αὐτὸ τὸ πανέμορφο περιβόλι, θὰ πετάξει πάνω ἀπὸ ὅλα τὰ ἄνθη καὶ σὲ κανένα δὲν θὰ καθίσει. Μόνο ὅταν δεῖ τὴν ἀκαθαρσία, τότε ἀμέσως θὰ κατέβει καὶ θὰ καθίσει πάνω σ' αὐτὴν καὶ θὰ ἀρχίσει νὰ τὴν ἀνασκαλεύει, ἀναπαυόμενη στὴ δυσωδία ποὺ προκαλεῖται ἀπὸ τὸ ἀνακάτεμα αὐτὸ καὶ δὲ θὰ ξεκολλᾶ ἀπὸ ἐκεῖ.
Ἂν τώρα ἔπιανες μιὰ μύγα, καὶ αὐτὴ μποροῦσε νὰ μιλήσει καὶ τὴ ρωτοῦσες νὰ σοῦ πεῖ μήπως ξέρει ἂν πουθενὰ ὑπάρχουν τριαντάφυλλα, τότε ἐκείνη θὰ ἀπαντοῦσε πὼς δὲ γνωρίζει κἄν τί εἶναι αὐτά. Ἐγώ, θὰ σοῦ πεῖ, ξέρω πὼς ὑπάρχουν σκουπίδια, τουαλέτες, ἀκαθαρσίες ζώων, μαγειρεῖα, βρωμιές.
Ἡ μία λοιπὸν μερίδα τῶν ἀνθρώπων μοιάζει μὲ τὴ μύγα. Εἶναι ἡ κατηγορία τῶν ἀνθρώπων ποὺ ἔχει μάθει πάντα νὰ σκέφτεται καὶ νὰ ψάχνει νὰ βρεῖ ὅ,τι κακὸ ὑπάρχει, ἀγνοώντας καὶ μὴ θέλοντας ποτὲ νὰ σταθεῖ στὸ καλό.
Ἡ ἄλλη κατηγορία τῶν ἀνθρώπων μοιάζει μὲ τὴ μέλισσα. Ἡ ἰδιότητα τῆς μέλισσας εἶναι νὰ βρίσκει καὶ νὰ κάθεται σὲ ὅ,τι καλὸ καὶ γλυκὸ ὑπάρχει. Ἂς ποῦμε, γιὰ παράδειγμα, πὼς σὲ μία αἴθουσα, ποὺ εἶναι γεμάτη ἀκαθαρσίες ἔχει κάποιος τοποθετήσει σὲ μία γωνιὰ ἕνα λουκούμι. Ἂν φέρουμε ἐκεῖ μία μέλισσα, ἐκείνη θὰ πετάξει και δὲν θὰ καθήσει πουθενὰ ἕως ὅτου βρεῖ τὸ λουκούμι καὶ μόνον ἐκεῖ θὰ σταθεῖ.
Ἂν πιάσεις τώρα τὴ μέλισσα καὶ τὴ ρωτήσεις ποῦ ὑπάρχουν σκουπίδια, αὐτὴ θὰ σοῦ πεῖ ὅτι δὲ γνωρίζει, θὰ σοῦ πεῖ ἐκεῖ ὑπάρχουν γαρδένιες, ἐκεῖ τριανταφυλλιές, ἐκεῖ θυμάρι, ἐκεῖ μέλι, ἐκεῖ ζάχαρη, ἐκεῖ λουκούμια καὶ γενικὰ θὰ εἶναι γνώστης ὅλων τῶν καλῶν καὶ θὰ ἔχει παντελῆ ἄγνοια ὅλων τῶν κακῶν.
Αὐτὴ εἶναι ἡ δεύτερη ὁμάδα, τῶν ἀνθρώπων ἐκείνων ποὺ ἔχουν καλοὺς λογισμοὺς καὶ σκέπτονται καὶ βλέπουν τὰ καλά.
Ὅταν σ' ἕνα δρόμο βρεθοῦν νὰ περπατοῦν δύο ἄνθρωποι, οἱ ὁποῖοι ἀνήκουν στὶς δύο αὐτὲς κατηγορίες, τότε φτάνοντας στὸ σημεῖο ἐκεῖνο ὅπου ἕνας τρίτος ἔκανε τὴν «ἀνάγκη» του, ὁ ἄνθρωπος τῆς πρώτης κατηγορίας, θὰ πάρει ἕνα ξύλο καὶ θ' ἀρχίσει νὰ σκαλίζει τὶς ἀκαθαρσίες.
Ὅταν, ὅμως περάσει ὁ ἄλλος, τῆς δεύτερης κατηγορίας, ποὺ μοιάζει μὲ τὴ μέλισσα, προσπαθεῖ νὰ βρεῖ τρόπο νὰ τὶς σκεπάσει μὲ χῶμα καὶ μὲ μία πλάκα, γιὰ νὰ μὴν αἰσθανθοῦν καὶ οἱ ἄλλοι περαστικοὶ τὴ δυσωδία αὐτή, ποὺ προέρχεται ἀπὸ τὶς βρωμιές».
http://panayiotistelevantos.blogspot.com
12 σχόλια:
-
Αντί να σχολιάσουμε, καλό θα ήταν να αναλογισθούμε σε ποιά κατηγορία ανήκουμε και να κάνουμε εκείνο που μας οφελεί ψυχικά.
-
Βαρέθηκα...
-
Συμφωνώ μερικώς και όχι ολικώς.
Χωρίς να θέλω να προσβάλλω (όποιος προσβληθεί πρόβλημά του) υπάρχει και μία τρίτη κατηγορία ανθρώπων οι οποίοι είναι και μέλισσες και μύγες ταυτόχρονα. Κοινό τους γνώρισμα είναι ότι έχουν την ψυχοσύνθεση προβάτων...δέχονται αβίαστα ότι τους πούνε χωρίς ικανότητα ανάπτυξης κριτικής σκέψης. -
στις οικονομικοπολιτικοκοινωνικες κρισεις κανουν θραυση οι ρασπουτιν περιτυλιγμα προφητειων με ολιγον εθνικιστικο πρειτυλιγμα και ετοιμο το ευπεπτο πακετο
-
Το να σκεπάζουμε τις βρωμιές, για να μην τις δει ο συνάνθρωπος μας αυτό μάλλον ονομάζετε πλάνη, διότι του δίνουμε την εντύπωση ότι όλα είναι καλά, ενώ στην ουσία υπάρχει βρώμα και δυσωδία.
Και όταν αυτός ανακαλύψει, όλες τις βρωμιές που σκεπάσαμε εμείς, τότε μάλλον δεν θα μπορεί να τις καθαρίσει και θα αναγκαστεί να ζει με αυτές.
Τα δε αξιαγάπητα έντομα, διαλέγουν που θα πάν από κατασκευής θεού, ενώ οι άνθρωποι από συνείδηση και ελευθερία, έτσι τουλάχιστον μας είπαν, ότι μας έπλασε ο θεός.
Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι, ο άνθρωπος θα πρέπει να συνεχίσει να βλέπει ορισμένα πράγματα από την κακή και πονηρή πλευρά τους, διότι μόνο έτσι θα μπορεί να βλέπει και την δύση του ήλιου και όχι μόνο την ανατολή του. -
ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ ΕΧΟΥΜΕ ΓΕΜΙΣΕΙ ΜΟΝΟ ΜΥΓΕΣ.
-
Η ΓΗ ΟΠΩΣ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΒΡΩΜΙΕΣ ΝΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΣΥΝΘΕΤΗ ΕΜΕΙΣ ΑΜΑ ΚΑΤΣΟΥΜΕ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΣ ΒΡΩΜΙΕΣ ΑΡΚΕΤΗ ΩΡΑ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΟΥΜΕ 3 Ιανουαρίου 2011 7:45 μ.μ.
-
ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟΥΣ ΚΗΦΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ...ΣΚΑΤΟΜΥΙΓΕΣ !
-
Πιστεύω ὅτι μέσα μας ὑπάρχει καὶ τὸ ἄσπρο καὶ τὸ μαῦρο. Εἶναι ἡ φιλοσοφία τοῦ γίν-γιάνγκ.
Βεβαίως ἡ κυρίαρχη τάση τοῦ καθενὸς εἶναι πρὸς τὸ ἕνα ἢ τὸ ἄλλο, ὅμως δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξη τὸ ἄσπρο χωρὶς τὸ μαῦρο καὶ ἀντίστροφα. Αὐτὸς εἶναι ὁ κόσμος τῆς διττότητας, ὅπου ζοῦμε.
Ὅλοι μας ἔχουμε μέσα μας ἕνα μαῦρο κομμάτι (εἴτε τὸ λέμε ἀπληστία, εἴτε ἀλαζονεία, εἴτε λαγνεία κτλ). Ὀφείλουμε νὰ τὸ ἀναγνωρίσουμε, νὰ τὸ φέρουμε στὸ φῶς, νὰ τὸ κατανοήσουμε καὶ μόνο ἔτσι ἔχουμε τὴν πιθανότητα νὰ τὸ μετασχηματίσουμε σὲ φῶς.
Μέχρι τώρα ἡ θρησκεία μας, μᾶς γέμιζε μὲ τύψεις καὶ ἐνοχὲς γιὰ τὸ μαῦρο μας κομμάτι καὶ μᾶς παρακινοῦσε νὰ τὸ ...κρύβουμε κάτω ἀπὸ τὸ χαλί. Πίσω στὸ ὑποσυνείδητο. Ἔμ, δὲν γίνεται δουλειά ἔτσι.
Μὲ ὅλον τὸν σεβασμὸ στὴν μνήμη τοῦ γέροντος, ποὺ κοπίασε, ὅπως καὶ τόσοι ἄλλοι ἀνώνυμοι ἅγιοι, στὴν ἀτραπὸ πρὸς τὴν Ἀλήθεια.
Κυναίγειρος -
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΤΗΣ ΜΥΓΑΣ ΔΥΛΑΔΗ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΚΑΤΑ.
-
Α ρε παιδι του Βουδα Κυναίγειρε.
-
Ότι έχουμε και ότι δεν έχουμε εμείς οι άνθρωποι, το οφείλουμε σε αυτούς που μέρα και νύκτα προσπαθούν να μπουν μέσα στις βρωμιές και να δουν τι υπάρχει εκεί μέσα και κατά πόσο αυτό που υπάρχει, μπορεί να είναι επικίνδυνο για εμάς και τα παιδιά μας.
Και για να γίνω λίγο ποιο σαφής, ο αστυνομικός είναι ένας άνθρωπος ο οποίος πάει στην εκκλησία, μεταλαμβάνει, εξομολογείτε, αλλά στην δουλειά του το μυαλό του πάει στις βρωμιές, για να μπορεί να τις βρει και να τις καθαρίσει, ο καλόγερος όλη μέρα εξασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα, αλλά το μυαλό του κοιτάει και μέσα στην ψυχή του πιστού, για να εντοπίσει τις βρωμιές και τις κακίες.
Άρα, αφήστε κατά μέρος τους θρησκευτικούς φανατισμούς και κοιτάξτε την φωτογραφία και από τις τέσσερεις πλευρές, για να μπορείτε να βγάλετε σωστά συμπεράσματα.
Ο μακαριστός γέροντας παίσιος, εάν ήταν στην αρχαία Ελλάδα θα τον ονόμαζαν φιλόσοφο, στην σημερινή τον ονομάζουν άγιο.
Είμαι ο 7.45
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου