Powered By Blogger

Σελίδες

Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

ββατο, 5 Φεβρουαρίου 2011

(Παρα)παιδεία

Του Θανάση Νικολαΐδη

ΑΠ’ το νηπιαγωγείο ακόμα, με το κινητό στο χέρι. Με τη (μέση) ελληνίδα μάνα να του (της) γιορτάζει τα γενέθλια με «ετοιματζήδικα» εδέσματα, μη φτιάξει η ίδια καμιά πίτα. Κι αν πρόκειται η κορούλα να παρελάσει, καλείται η κομμώτρια στο σπίτι για τον καλλωπισμό της κόμης και των δυο. «Εξ απαλών ονύχων» οι συνήθειες, απ’ τη βάση του το «οικοδόμημα»,
μη μας πουν φτωχούς και...
καθυστερημένους.
ΥΣΤΕΡΑ ήρθε το γυμνάσιο. Με μια τσάντα βιβλία και με «αναβαθμισμένα» προβλήματα και υποχρεώσεις το παιδί, δεν πρέπει να… μελαγχολήσει. Πώς αφομοιώνεται η «ύλη», πώς συλλαμβάνονται οι κάποιες απλές έννοιες; Δεν είναι αναγκαίο να μελετηθεί η ύλη, να αναλυθούν οι έννοιες. Τις σαρώνει η αποστήθιση σαν τα σκουπίδια στο χαλί και το πρόβλημα λανθάνει. Με αρωγό του σχολείου το δραχμοβόρο φροντιστήριο που πιστοποιεί την άγνοια και την αγραμματοσύνη δυνατή και ακριβοπληρωμένη.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ το λύκειο της «πενταήμερης» και των άδειων αιθουσών όσο πλησιάζουν οι «πανελλαδικές». Με την κωδικοποιημένη αποστήθιση υποκατάστατο της γνώσης, ωστόσο, απαραίτητο «εισιτήριο» για το πανεπιστήμιο. Απ’ το σχολειό στο σπίτι, από ‘κει για αγγλικά και για (λυμένες) ασκήσεις στο φροντιστήριο… το αρρώστησαν το παιδί. Ποιοι; Πώς, γιατί; Το σύστημα και οι «λειτουργοί» του. Εντός (δημοσίου) σχολείου και εκτός, με τα δίδακτρα στο χέρι να τρώνε του γονιού το πορτοφόλι και με την αγωνία να του τρώει την ψυχή. Χωρίς να τον έχει αγγίξει η χαρά της γνώσης. Τίποτα δεν ανέλυσε μόνος του αυτενεργώντας, δεν μελέτησε (απλά διάβασε) και ό,τι «έμαθε» είχε ημερομηνία λήξης. Και, βέβαια, εδώ, μην ξεχνάμε την καθηγητική αλητεία που τον διορισμένο (καθηγητή/τρια) στο δημόσιο τον θέλει μαθητέμπορα, να μαδάει τον μαθητή ΤΟΥ στο σπίτι.
ΜΕ την παραπάνω «υποδομή» και την αντίληψη περί εκπαίδευσης, κουρασμένο και εξουθενωμένο απ’ τη διαδικασία της από στήθους απόδοσης όρων και εννοιών, «χρίστηκε» φοιτητής/τρια. Ώριμος για την εκλογική φοιτητική του μάχη, αφομοιωμένος στο «ντεκόρ» με τραπεζάκια και αφίσες. Με ύφος και κρυφό τσαμπουκά απέναντι στον καθηγητή και την εύνοια του δεύτερου ανταλλάξιμη με την ψήφο του πρώτου.
ΤΟΥ «στοίχισε» η… μόρφωση, μας στοίχισε η παιδεία του, ωστόσο, κατά το «φιλία αγορασμένη και μη εξασφαλισμένη» σκεφθήκαμε τα τεσσεράμισι (4,5) δις το χρόνο για την παραπαιδεία! Βάλε και κάποια (πολλαπλάσια) δις για τη δημόσια, κατέβασε το κεφάλι και πλήρωνε… φόρους.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΔΙΚΙΟ ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ !ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ?ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΦΙΛΕ ΘΑΝΑΣΗ ,ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ?????

Ανώνυμος είπε...

είναι μεγάλη ...μαγκιά να κατακρίνεις με άριστη χρήση της Ελληνικής γλώσσας , τη γενιά που μεγάλωσε με τα σκατά που εσύ και οι σύγχρονοί σου έχετε φροντίσει να την ταϊσετε.
ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΜΑΓΚΑ!

ελενα είπε...

παιδια ενημερωστε σας παρακαλω τι εγινε στο σινα ?

Ανώνυμος είπε...

Η "ΠΑΡΑΠΑΙΔΙΑ" ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ.ΟΤΑΝ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΑΠΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΘΑΝΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ?ΣΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΩΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΖΟΡΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ,ΕΤΣΙ ΞΕΣΚΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΠΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΕΧΡΙΤΕΣ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΠΕΛΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ 50 ΕΥΡΩ ΤΗΝ ΩΡΑ!ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: