ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ
Ρεπορτάζ : Γιώργος Πουλερές
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Λύση στα σοβαρά προβλήµατα του «τριγώνου» Σκαραµαγκά - Ελευσίνας- Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάµατος αναζητεί η κυβέρνηση, χωρίς να αποκλείει ακόµη και το ενδεχόµενο να προκρίνει τη...
δηµιουργία ενιαίου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα. Χθες, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου πραγµατοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στοΜέγαρο Μαξίµου κατά την οποία ζητήθηκε από τους συµµετέχοντες υπουργούς να συµβάλουν όλοι, ανάλογα µε τον τοµέα ευθύνης τους, στην αναζήτηση λύσεων που θα δίνουν σταθερή και βιώσιµη λύση στα προβλήµατα τα οποία αντιµετωπίζει η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιοµηχανία και στους πάνω από 3.000 εργαζοµένους που απασχολούνται σε αυτήν. Στην πρώτη γραµµή της ατζέντας της χθεσινής σύσκεψης, στην οποία συµµετείχαν οι υπουργοί Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Εθνικής Αµυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης ∆ιαµαντίδης και ο υφυπουργός Οικονοµικών Φίλιππος Σαχινίδης, βρέθηκαν τα νέα δεδοµένα που διαµορφώνονται στα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά µετά την καταγγελία της σχετικής σύµβασης από την HDW (Thyssen Krupp) για την κατασκευή των δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214. Με την ακύρωση του έργου – οφείλεται σε γερµανοαραβικές κόντρες – τα Ναυπηγεία έχουν δουλειά µόλις για δύο χρόνια και αφορά στην ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων που βρίσκονται ήδη στα καρνάγια του Σκαραµαγκά. Χωρίς ξένους πελάτες αλλά και µε απαγορευµένες τις δραστηριότητες (επισκευές και κατασκευές πλοίων του Εµπορικού Ναυτικού), το ναυπηγείο δεν µπορεί να είναι βιώσιµο για πολύ καιρό. Επισηµαίνεται ότι ο σηµερινός ιδιοκτήτης του, ο λιβανέζος επιχειρηµατίας Ισκαντάρ Σαφά, επιδιώκει να ανατρέψει την αρχική σύµβαση για την κατασκευή των δύο υποβρυχίων και να εισπράξει ο Σκαραµαγκάς το 50% του τιµήµατος, αντί για το 30%, κάτι που φαίνεται ότι δεν γίνεται αποδεκτό από τη γερµανική εταιρεία που είναι και o βασικός κατασκευαστής. Τη σύσκεψη απασχόλησε και το πρόβληµα του οµίλου των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου, ο οποίος έχει ζητήσει την ένταξή του στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα. Σε κάθε περίπτωση «κλειδί» για τη βιωσιµότητα του Σκαραµαγκά είναι ο Ισκαντάρ Σαφά ο οποίος, όπως επισηµαίνει στις επαφές µε συνδικαλιστικά στελέχη του ναυπηγείου, «θέλει να µείνει αλλά κάτω από προϋποθέσεις». Μία από αυτές είναι να παρέµβει η ελληνική κυβέρνηση στην Ε.Ε. για να επιτρέψει στον Σκαραµαγκά την κατασκευή ή ανακατασκευή πολεµικών πλοίων και κρατών εκτός της Ε.Ε.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Λύση στα σοβαρά προβλήµατα του «τριγώνου» Σκαραµαγκά - Ελευσίνας- Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάµατος αναζητεί η κυβέρνηση, χωρίς να αποκλείει ακόµη και το ενδεχόµενο να προκρίνει τη...
δηµιουργία ενιαίου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα. Χθες, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου πραγµατοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στοΜέγαρο Μαξίµου κατά την οποία ζητήθηκε από τους συµµετέχοντες υπουργούς να συµβάλουν όλοι, ανάλογα µε τον τοµέα ευθύνης τους, στην αναζήτηση λύσεων που θα δίνουν σταθερή και βιώσιµη λύση στα προβλήµατα τα οποία αντιµετωπίζει η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιοµηχανία και στους πάνω από 3.000 εργαζοµένους που απασχολούνται σε αυτήν. Στην πρώτη γραµµή της ατζέντας της χθεσινής σύσκεψης, στην οποία συµµετείχαν οι υπουργοί Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Εθνικής Αµυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης ∆ιαµαντίδης και ο υφυπουργός Οικονοµικών Φίλιππος Σαχινίδης, βρέθηκαν τα νέα δεδοµένα που διαµορφώνονται στα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά µετά την καταγγελία της σχετικής σύµβασης από την HDW (Thyssen Krupp) για την κατασκευή των δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214. Με την ακύρωση του έργου – οφείλεται σε γερµανοαραβικές κόντρες – τα Ναυπηγεία έχουν δουλειά µόλις για δύο χρόνια και αφορά στην ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων που βρίσκονται ήδη στα καρνάγια του Σκαραµαγκά. Χωρίς ξένους πελάτες αλλά και µε απαγορευµένες τις δραστηριότητες (επισκευές και κατασκευές πλοίων του Εµπορικού Ναυτικού), το ναυπηγείο δεν µπορεί να είναι βιώσιµο για πολύ καιρό. Επισηµαίνεται ότι ο σηµερινός ιδιοκτήτης του, ο λιβανέζος επιχειρηµατίας Ισκαντάρ Σαφά, επιδιώκει να ανατρέψει την αρχική σύµβαση για την κατασκευή των δύο υποβρυχίων και να εισπράξει ο Σκαραµαγκάς το 50% του τιµήµατος, αντί για το 30%, κάτι που φαίνεται ότι δεν γίνεται αποδεκτό από τη γερµανική εταιρεία που είναι και o βασικός κατασκευαστής. Τη σύσκεψη απασχόλησε και το πρόβληµα του οµίλου των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου, ο οποίος έχει ζητήσει την ένταξή του στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα. Σε κάθε περίπτωση «κλειδί» για τη βιωσιµότητα του Σκαραµαγκά είναι ο Ισκαντάρ Σαφά ο οποίος, όπως επισηµαίνει στις επαφές µε συνδικαλιστικά στελέχη του ναυπηγείου, «θέλει να µείνει αλλά κάτω από προϋποθέσεις». Μία από αυτές είναι να παρέµβει η ελληνική κυβέρνηση στην Ε.Ε. για να επιτρέψει στον Σκαραµαγκά την κατασκευή ή ανακατασκευή πολεµικών πλοίων και κρατών εκτός της Ε.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου