Powered By Blogger

Σελίδες

Σάββατο 30 Ιουλίου 2011

Οὔτε ἕνας Ἕλλην νὰ μὴν τοὺς ἀνοίξῃ τὰ μάτια!

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιουλίου 28, 2011

Διάβαζα στὸ in.gr πρὸ ὁλίγου κάτι ἀστεῖο!

Τὴν βοήθεια τοῦ κοινοῦ ζητοῦν παπυρολόγοι γιὰ νὰ μεταφράσουν ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ κείμενα!!!

Λονδίνο

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ζητά τη βοήθεια των χρηστών του Διαδικτύου για να ολοκληρώσει την αποκρυπτογράφηση των περίφημων παπύρων της Οξυρρύγχου, μιας αχανούς συλλογής χειρογράφων των προχριστιανικών και χριστιανικών χρόνων, γραμμένων κυρίως στα ελληνικά.

«Στόχος μας είναι να μεταγράψουμε όσο γίνεται περισσότερα κείμενα από τους πρωτότυπους πάπυρους και στη συνέχεια να τους ταυτοποιήσουμε και να ανακατασκευάσουμε το κείμενο» δήλωσε στο BBC ο Δρ Ντερκ Όμπινκ, επικεφαλής της προσπάθειας

Στο δικτυακό τόπο του εγχειρήματος, οι χρήστες καλούνται να κοιτάξουν φωτογραφίες των πάπυρων και να αντιστοιχήσουν τους χαρακτήρες που βλέπουν στο χειρόγραφο με τα πλήκτρα ενός εικονικού πληκτρολόγιου στα ελληνικά.

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες δεν χρειάζεται να γνωρίζουν αρχαία ελληνικά για να συμβάλλουν στην προσπάθεια.

Η Οξύρρυγχος, μια κωμόπολη της Άνω Αιγύπτου, κατακτήθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο το 322 π.Χ, οπότε εντάχθηκε στην περιοχή όπου κυριαρχούσε η ελληνική γλώσσα.

Χιλιάδες πάπυροι βρέθηκαν σε τάφους και σε αποθέτες απορριμμάτων στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα.

Η μελέτη τους αποκάλυψε σημαντικά φιλολογικά και θρησκευτικά κείμενα, διοικητικά έγγραφα, ιδιωτικές επιστολές και άλλα κείμενα.

Ανάμεσά τους, σημαντικά έργα της Σαπφούς, του Μένανδρου, του Σοφοκλή, του Ευριπίδη, καθώς και το αρχαιότερο απόσπασμα του Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο.

Εκατοντάδες πάπυροι παραμένουν όμως αμετάφραστοι, κάτι που θα μπορούσε τώρα να αλλάξει με τη βοήθεια του κοινού.

Χί χί χί… Τί στὰ κομμάτια παπυρολόγοι εἶναι αὐτοὶ ποὺ ζητοῦν τὴν βοήθεια τοῦ κοινοῦ; Θὰ μᾶς τρελλάνουν;

Ἐγὼ ἤξερα πὼς ἐὰν βρεθῇ κάποιος πάπυρος, γιὰ νὰ διαβαστῇ τρέχουμε στοὺς παπυρολόγους. Τώρα γιατὶ ἀνεστράφῃ αὐτό; Συνέβη κάτι καὶ ἀδυνατοῦν; Μήπως ζορίζονται; Μὰ γιὰ ἐτοῦτο δὲν πληρώνονται; Τί στὰ κομμάτια; Γιατί ζητοῦν τὸν ἐρασιτέχνη νὰ συνδράμῃ;

Ξέρετε κάτι; Μᾶς ἔχουν ἁρπάξει τὰ πάντα! Δὲν ἔχουν ἀφήσει τίποτα γιὰ τὸ καλὸ τῆς ἀνθρωπότητος καὶ φροντίζουν ὡς τε ὅσα ἔκλεψαν νὰ γεμίζουν μόνον τὶς τσέπες τους.

Ἔφτιαξαν πολιτισμό (λέμε τώρα) βασιζόμενοι σὲ ἀρχές, ἔννοιες καὶ ἰδέες ποὺ οἰ δικοί μας πρόγονοι δημιούργησαν.

Ἔφτιαξαν γλῶσσες, βασιζόμενοι μόνον στὴν δική μας, ἀμήτωρ γλώσσα.

Ἔφτιαξαν συστήματα μετατροπῆς μας σὲ ὑπηκόους, ἀπομακρύνοντάς μας ἀπὸ τὴν ἀλήθεια καὶ τὴν γνώσι.

Δῆλα δή, ὅσα μᾶς ἔκλεψαν τὰ χρησιμοποίησαν μόνον γιὰ νὰ καταδυναστεύουν ἐμᾶς καὶ κάθε ἄλλον λαό. Τώρα ζητοῦν βοήθεια; Γιατί; Γιὰ νὰ λάβουν κι ἄλλην γνώσι; Ποιός χρηματοδοτεῖ αὐτὲς τὶς γνώσεις; Ποιός θὰ τὶς παραλάβῃ; Ποιὸς ἀνισόρροπος νοῦς θὰ τὶς χρησιμοποιήσῃ πάλι καὶ πάλι καὶ πάλι γιὰ νὰ σκλαβώνῃ κι ὄχι γιὰ νὰ ὀμορφαίνῃ;

Κάποτε ἕνας διδάσκαλος εἶχε ἀνακαλύψει κάτι μοναδικό. Τοῦ ζητοῦσαν τὴν πληροφορία διάφοροι, ἀπὸ κάθε μεριὰ τοῦ πλανήτου. Ὅμως ἐκεῖνος (κατ’ ἐμὲ πολὺ σωστὰ) ἀπεφάσισε νὰ τὴν κρατήσῃ μόνον γιὰ τὰ παιδιὰ τῆς Ἑλλάδος.

Κάπως ἔτσι δὲν πρέπει νὰ πράττουμε ὅλοι μας; Ἐὰν θέλουμε νέα Ἑλλάδα, πῶς θὰ τὴν ἀποκτήσουμε; Ξεπουλῶντας γνώσεις, ἰδέες καὶ πληροφορίες, ποὺ ἴσως ἀργότερα νὰ βοηθήσουν τὸν τόπο καὶ τοὺς ἀνθρώπους του;

Οὔδεῖς Ἕλλην δὲν πρέπει νὰ βοηθήσῃ σὲ κανένα ἐγχείρημα τέτοιου εἴδους. Οὐδεῖς Ἕλλην δὲν πρέπει νὰ στηρίξῃ καμμίαν τέτοια προσπάθεια. Οὐδεῖς Ἕλλην δὲν πρέπει νὰ δώσῃ γνώσεις. Ὄχι τώρα ποὺ τὸ σπίτι μας γκρεμίζεται.

Ἔτσι κι ἀλλοιῶς ἡ γνώσις εἶναι γιὰ ὅλους. Ἀλλὰ θὰ πρέπῃ νὰ χρησιμοποιεῖται γιὰ τὸ καλὸ τῆς ἀνθρωπότητος κι ὄχι γιὰ τὴν καταστροφή της. Συνεπῶς, τὰ «ὅπλα» μας θὰ πρέπῃ νὰ παραμένουν μόνο ἐδῶ. Διότι ὅταν θὰ κτίσουμε τὸν «οἶκο» μας ἐκ νέου, ὀφείλουμε νὰ ἔχουμε «ὑλικὰ» τέτοια ποὺ θὰ τὸ κρατήσουν ὄρθιο γιὰ πάρα πάρα πάρα πολὺ καιρό.

Κρίνατε κι ἀποφασίστε μόνοι σας. Ἀλλὰ μὲ καρδιὰ γεμάτη Ἑλλάδα πάντα.

Φιλονόη.

Υ.Γ. Ἀκόμη καὶ στὰ ἔργα τῶν δικῶν μας προγόνων, πληρώνουμε πνευματικὰ δικαιώματα στὶς ἐκδόσεις Λειψίας. Εἰρωνία; Καὶ νὰ ἦταν μόνον αὐτό….

Δεν υπάρχουν σχόλια: