Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011
H ιστορία λέγεται " Οταν τα ζωα προσπαθουν να συναντησουν το ένα το άλλο"
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αίτηση να επισκεφθεί στις φυλακές Κορυδαλλού τον Νίκο Ντερτιλή, τον τελευταίο κρατούμενο εκ των πρωταιτίων της Χούντας, υπέβαλε στο υπουργείο Δικαιοσύνης ο μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, σύμφωνα με τον διαδικτυακό τόπο....
εκκλησιαστικών ειδήσεων Romfea.gr.
Στην επιστολή του ο κ. Αμβρόσιος πλέκει το εγκώμιο του Νίκου Ντερτιλή, τον οποίο χαρακτηρίζει «πολιτικό κρατούμενο» και «πρότυπο ζωής».
Παραπονείται, μάλιστα, ότι δεν του έχει δοθεί άδεια ως τώρα ώστε να επισκεφθεί «τον γενναίο Έλληνα αδελφό μας στο δεσμωτήριό του, κατ’ εφαρμογή του λόγου του Θεού. Θα ήθελα να του σφίξω το χέρι και να τον συγχαρώ διά ζώσης φωνής, μόνο και μόνο διότι παραμένει πιστός στις αρχές του καθ’ ον χρόνο θα ηδύνατο με μιαν υποκριτικήν δήλωση μετανοίας να έχει κερδίσει την ελευθερίαν του. Άνθρωποι οι οποίοι έχουν αρχές και δεν τις θυσιάζουν, αποτελούν πρότυπα ζωής. Ακόμη και τότε που οι αρχές των δεν γίνονται αποδεκτές από την πλειονότητα ενός λαού».
Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος δήλωσε επίσης ότι «Βεβαίως και θα τον επισκεφθώ. Ο Ντερτιλής δεν είναι εγκληματίας».
Επειδή η αγιότητα του μητροπολίτη ξεχνά, να του θυμίσω, επειδή μπορεί - για παράδειγμα - να διάβαζε τότε, ότι ο Ντερτιλής πήρε μέρος στην καταστολή της εξέγερσης στο Πολυτεχνείο, ήταν εκείνος που είδε από πολύ κοντά την πύλη του Πολυτεχνείου να πέφτει. Ο οδηγός του, Αντώνης Αγριτέλης, είχε καταθέσει στη δίκη του Πολυτεχνείου, ότι σκότωσε εν ψυχρώ τον Μιχάλη Μυρογιάννη, έξω από το Πολυτεχνείο, το μεσημέρι της Κυριακής 18 Νοεμβρίου 1973. Ο Μυρογιάννης ήταν ένας εκ των εξεγερμένων. Τη στιγμή που το 20χρονο παλικάρι προσπαθούσε να διαφύγει των αστυνομικών, ο Ντερτιλής τον πυροβόλησε φυτεύοντάς του μια σφαίρα στο κεφάλι.
«Είδα τον Ντερτιλή να βγάζει το περίστροφό του και να σκοτώνει έναν νεαρό στην οδό Πατησίων. Μετά, σαν να μη συνέβαινε τίποτε, μπήκε στο τζιπ και, χτυπώντας με στην πλάτη, μου είπε: "Με παραδέχεσαι, ρε; Με τη μια τον πέτυχα στο κεφάλι"».
Αυτή ήταν η κατάθεση του Αγριτέλη, κατά τη διάρκεια της δίκης του Πολυτεχνείου. Μιας δίκης για τους 22 νεκρούς του, με κατηγορουμένους τυράννους, στρατιωτικούς, αστυνομικούς και πράκτορες, 32 τον αριθμό, που διήρκησε περισσότερο από δύο μήνες. Ο ίδιος ο Ντερτιλής αμφισβήτησε τη μαρτυρία του Αγριτέλη, όμως το δικαστήριο τον καταδίκασε σε ισόβια δεσμά, για το φόνο του Μυρογιάννη.
Σχετικά με τις αρχές που ανέφερε ο κ. Αμβρόσιος, πράγματι, ο Ντερτιλής είναι αμετανόητος. Όσοι προσπάθησαν κατά καιρούς να τον αποφυλακίσουν, κυρίως για λόγους κοινωνικούς και υγείας, έπεσαν πάνω στην πόρτα του Ντερτιλή, αφού ποτέ του δεν αναγνώρισε τη δικαιοδοσία των δικαστηρίων της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας και έτσι έχει αρνηθεί να ζητήσει χάρη. Ταυτόχρονα, δηλώνει ότι δεν μετάνιωσε για τίποτα, ενώ υπερασπίζεται «την επανάσταση». Ταυτόχρονα, έχει αποστείλει επιστολή στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών με την οποία δηλώνει πως δεν επιθυμεί την υφ' όρων απόλυσή του αν προηγουμένως δεν επέλθει η δικαίωσή του εκ μέρους της Πολιτείας. Δηλαδή, ούτε λίγο-ούτε πολύ, ο ατσαλένιος επικεφαλής των αρμάτων που εισέβαλαν στο Πολυτεχνείο, ίσως περιμένει να του απονεμηθεί και ο τίτλος του ήρωα, με κάποιο παράσημο στο στήθος. Αυτά για τον Ντερτιλή τον - σύμφωνα με τον κ. Αβρόσιο - «πολιτικό κρατούμενο» και «πρότυπο ζωής».
Από την άλλη, ο μητροπολίτης Καλαβρύτων είναι εκείνος που, για παράδειγμα, με αφορμή το νόμο περί Ιθαγένειας, είχε δηλώσει: «Το ελληνικό αίμα μολύνθηκε. Ανακατεύθηκε πια με το πακιστανικό, αφγανικό, το ιρανικό, το ιρακινό, το αλβανικό και βάλε...».
Ο κ. Αμβρόσιος – που ήταν πνευματικός αδελφός του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου – έχει επικρίνει στο παρελθόν πολλάκις τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και προσωπικά τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τη στάση τους έναντι μιας σειράς ζητημάτων που απασχολούν την Εκκλησία, όπως είναι αυτό της Κάρτας του Πολίτη, οι εξελίξεις σε σχέση με το μάθημα των Θρησκευτικών, οι σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας, αλλά και το ζήτημα του αριθμού των προσλήψεων κληρικών.
Εννοείται ότι με αυτή την κίνηση του Μητροπολίτη να επισκεφτεί τον Ντερτιλή, δεν κινδυνεύει η Δημοκρατία και ίσως κάποιος από τους σχολιαστές να υποστηρίξει «γιατί ασχολείστε με αυτόν». Απλώς, είναι κάτι τέτοιες ώρες που με όλα αυτά θυμάμαι το μισητό – εκ των βασικών σλόγκαν της χούντας - «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια», και καταλήγω στο «Όμοιος ομοίω αεί πελάζει».
http://whitetoweraris.blogspot.com/
εκκλησιαστικών ειδήσεων Romfea.gr.
Στην επιστολή του ο κ. Αμβρόσιος πλέκει το εγκώμιο του Νίκου Ντερτιλή, τον οποίο χαρακτηρίζει «πολιτικό κρατούμενο» και «πρότυπο ζωής».
Παραπονείται, μάλιστα, ότι δεν του έχει δοθεί άδεια ως τώρα ώστε να επισκεφθεί «τον γενναίο Έλληνα αδελφό μας στο δεσμωτήριό του, κατ’ εφαρμογή του λόγου του Θεού. Θα ήθελα να του σφίξω το χέρι και να τον συγχαρώ διά ζώσης φωνής, μόνο και μόνο διότι παραμένει πιστός στις αρχές του καθ’ ον χρόνο θα ηδύνατο με μιαν υποκριτικήν δήλωση μετανοίας να έχει κερδίσει την ελευθερίαν του. Άνθρωποι οι οποίοι έχουν αρχές και δεν τις θυσιάζουν, αποτελούν πρότυπα ζωής. Ακόμη και τότε που οι αρχές των δεν γίνονται αποδεκτές από την πλειονότητα ενός λαού».
Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος δήλωσε επίσης ότι «Βεβαίως και θα τον επισκεφθώ. Ο Ντερτιλής δεν είναι εγκληματίας».
Επειδή η αγιότητα του μητροπολίτη ξεχνά, να του θυμίσω, επειδή μπορεί - για παράδειγμα - να διάβαζε τότε, ότι ο Ντερτιλής πήρε μέρος στην καταστολή της εξέγερσης στο Πολυτεχνείο, ήταν εκείνος που είδε από πολύ κοντά την πύλη του Πολυτεχνείου να πέφτει. Ο οδηγός του, Αντώνης Αγριτέλης, είχε καταθέσει στη δίκη του Πολυτεχνείου, ότι σκότωσε εν ψυχρώ τον Μιχάλη Μυρογιάννη, έξω από το Πολυτεχνείο, το μεσημέρι της Κυριακής 18 Νοεμβρίου 1973. Ο Μυρογιάννης ήταν ένας εκ των εξεγερμένων. Τη στιγμή που το 20χρονο παλικάρι προσπαθούσε να διαφύγει των αστυνομικών, ο Ντερτιλής τον πυροβόλησε φυτεύοντάς του μια σφαίρα στο κεφάλι.
«Είδα τον Ντερτιλή να βγάζει το περίστροφό του και να σκοτώνει έναν νεαρό στην οδό Πατησίων. Μετά, σαν να μη συνέβαινε τίποτε, μπήκε στο τζιπ και, χτυπώντας με στην πλάτη, μου είπε: "Με παραδέχεσαι, ρε; Με τη μια τον πέτυχα στο κεφάλι"».
Αυτή ήταν η κατάθεση του Αγριτέλη, κατά τη διάρκεια της δίκης του Πολυτεχνείου. Μιας δίκης για τους 22 νεκρούς του, με κατηγορουμένους τυράννους, στρατιωτικούς, αστυνομικούς και πράκτορες, 32 τον αριθμό, που διήρκησε περισσότερο από δύο μήνες. Ο ίδιος ο Ντερτιλής αμφισβήτησε τη μαρτυρία του Αγριτέλη, όμως το δικαστήριο τον καταδίκασε σε ισόβια δεσμά, για το φόνο του Μυρογιάννη.
Σχετικά με τις αρχές που ανέφερε ο κ. Αμβρόσιος, πράγματι, ο Ντερτιλής είναι αμετανόητος. Όσοι προσπάθησαν κατά καιρούς να τον αποφυλακίσουν, κυρίως για λόγους κοινωνικούς και υγείας, έπεσαν πάνω στην πόρτα του Ντερτιλή, αφού ποτέ του δεν αναγνώρισε τη δικαιοδοσία των δικαστηρίων της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας και έτσι έχει αρνηθεί να ζητήσει χάρη. Ταυτόχρονα, δηλώνει ότι δεν μετάνιωσε για τίποτα, ενώ υπερασπίζεται «την επανάσταση». Ταυτόχρονα, έχει αποστείλει επιστολή στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών με την οποία δηλώνει πως δεν επιθυμεί την υφ' όρων απόλυσή του αν προηγουμένως δεν επέλθει η δικαίωσή του εκ μέρους της Πολιτείας. Δηλαδή, ούτε λίγο-ούτε πολύ, ο ατσαλένιος επικεφαλής των αρμάτων που εισέβαλαν στο Πολυτεχνείο, ίσως περιμένει να του απονεμηθεί και ο τίτλος του ήρωα, με κάποιο παράσημο στο στήθος. Αυτά για τον Ντερτιλή τον - σύμφωνα με τον κ. Αβρόσιο - «πολιτικό κρατούμενο» και «πρότυπο ζωής».
Από την άλλη, ο μητροπολίτης Καλαβρύτων είναι εκείνος που, για παράδειγμα, με αφορμή το νόμο περί Ιθαγένειας, είχε δηλώσει: «Το ελληνικό αίμα μολύνθηκε. Ανακατεύθηκε πια με το πακιστανικό, αφγανικό, το ιρανικό, το ιρακινό, το αλβανικό και βάλε...».
Ο κ. Αμβρόσιος – που ήταν πνευματικός αδελφός του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου – έχει επικρίνει στο παρελθόν πολλάκις τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και προσωπικά τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τη στάση τους έναντι μιας σειράς ζητημάτων που απασχολούν την Εκκλησία, όπως είναι αυτό της Κάρτας του Πολίτη, οι εξελίξεις σε σχέση με το μάθημα των Θρησκευτικών, οι σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας, αλλά και το ζήτημα του αριθμού των προσλήψεων κληρικών.
Εννοείται ότι με αυτή την κίνηση του Μητροπολίτη να επισκεφτεί τον Ντερτιλή, δεν κινδυνεύει η Δημοκρατία και ίσως κάποιος από τους σχολιαστές να υποστηρίξει «γιατί ασχολείστε με αυτόν». Απλώς, είναι κάτι τέτοιες ώρες που με όλα αυτά θυμάμαι το μισητό – εκ των βασικών σλόγκαν της χούντας - «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια», και καταλήγω στο «Όμοιος ομοίω αεί πελάζει».
http://whitetoweraris.blogspot.com/
19 σχόλια:
- Αν δεν είχε σκοτώσει το Μυρογιάννη θα ήταν σαν τη Δαμανάκη κι αυτός ; Κρίμα που δεν τους καθάρισε όλους να ξεβρωμίσει ο τόπος.
- A αλλος ενας νεκρος του πολυτεχνειου...ο αλλος ηταν ο μπαγκς μπανυ....Το γιατι αλλαξε τη καταθεση του μετα ο οδηγος του και ποιος δηλωσε οτι τον πιεσε να καταθεσει ετσι ξεχασε να μας το πει ο αρθρογραφος....οπως προ πολλου εχει ξεχασει τι σημαινει πατριδα μπροστα στο κοματικο συμφερον
- εισαι πολυ μικρος αρθρογραφος φιλε για να πιανεις τετοιους αντρες στο στομα σου
- ΒΛΑΚΑ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΕ ΖΩΟ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΑΙ............ΟΥ ΝΑ ΜΟΥ ΧΑΘΕΙΣ ΠΟΥΛΗΜΕΝΕ.
- Υπογράφει λοιπόν ο τύπος ότι δεν τον ενδιαφέρει ούτε η πατρίδα, ούτε η θρησκεία, ούτε η οικογένεια. Φτύστε τον.
- Αυτό το άρθρο αν το είχα σε χαρτί θα το χρησιμοποιούσα για kwλόχαρτο.
Αυτά τα "καλόπαιδα" που ξεφύγανε από τις σφαίρες , πουλάνε σήμερα την Ελλάδα και μας σκοτώνουν μέρα με τη μέρα.
Μακάρι τα τανκς να είχανε πάρει παραμάζωμα όλο το Πολυτεχνείο τότε.
Σήμερα θα είχαμε ψωμί,παιδεία, ελευθερία.
Τί έχουμε σήμερα αρθρογράφε, από αυτά;
Μας διαλύσατε την Πατρίδα την Θρησκεία ΚΑΙ την Οικογένεια.
Είναι ντροπή σου να ανεβάζεις τέτοιου είδους άρθρα όταν γύρω σου καταστρέφεται όλη η Ελλάδα από τα καθάρματα που επέζησαν από την δήθεν εξέγερση στο Πολυτεχνείο.
Δυστυχώς για κάτι τύπους σαν και σας, τίποτε δε μένει κρυφό και η ιστορία γράφει με ΚΕΦΑΛΑΙΑ γράμματα τους προδότες και αυτούς που μας έφεραν ως εδώ.
Ό κόσμος έχει ξυπνήσει, καιρός να ξυπνήσεις και συ εκτός και αν είσαι "βαλτός".
Το δεύτερο σου πάει "γάντι". - Αυτο το παραμύθι με τους νεκρους του πολυτεχνείου κράτησε πολλα χρονια
- Αρθρογράφε είδες ποτέ στο πολυτεχνείο καμία μητέρα των "ηρωϊκών νεκρών". Εγώ πάντως, όχι.
Γιατί λοιπόν στο πανηγυράκι του πολυτεχνείου πηγαίνουν μόνο υπουργοί, βουλευτές και άλλα κακοποιά στοιχεία και δεν πηγαίνουν (ποτέ δεν πήγαν) οι μητέρες των "ηρωϊκών νεκρών" ; - Α, πηγαίνουν και κάτι καθυστερημένα που ο εγκέφαλός τους βρίσκεται εν αχρηστία. - Η Ελλαδα ενας απεραντος σκουπιδοτοπος καμενα δάση φτωχια δυστυχία ανασφαλεια νε χ...σω τη γενιά του πολυτεχνείου
- RE FASISTOXPISTIANOMOUNOPANA DEN YPARXEI THEOS KAI PATRIDES MONO AN8RWPOI.
XYPNATE REEEEEEE,MMMPPPPPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! - Κανείς λάθος 6:00 υπάρχουν πατρίδες και πατριώτες που τις υπερασπιζοντε και υπάρχουν και ζώα σαν και τομαρια σαν και εσένα που τις πουλανε
- ΜΠΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ
- ΒΡΕ ΚΑΘΙΚΙ ΜΠΕΕΕ ΕΣΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ; ΟΧΙ ΡΕ ΒΡΩΜΟΚΑΘΙΚΟ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΠΟΥ ΖΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ Σ' ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
- Μπα κανένα βλαμενο είναι
Να το λυπασαι - Μαυρη μαυριλα επεσε
Μαυρη σαν καλιακουδα
Και λενε αλλους φανατικους - Προς τον αρθρογραφο. Επειδη ιστορια ξερεις οσο η γατα μου χημεια αστο και πιάσε κανενα άλλο σπορ.
Τωρα για τα του Πολυτεχνείου οι μισοι ηταν πρακτορισκοι. Η Δαμανακη κατα δηλωση της ειναι Εβραια. Με αυτό το σκεπτικο φιλε μου ο Χριστοφοράκος, ο Ακης κι οι λοιποι ειναι λευκες περιστερες αφου δεν τους καταδικασε κανενα δικαστηριο.
Ραδαμανθυς - Δεν φύτρωσες, σε γέννησε η μανα σου και ο πατερας σου, αρα έχεις οικογένεια, δεν σε πεταξε πελαργός όπου να ναι. Γεννήθηκες σε κάποιο μέρος, άρα έχεις πατρίδα. Οσο για τη θρησκεία, ειναι κατι που αποφασίζεις εσύ, σύμφωνα με τις δυνατοτητες του μυαλού σου και των βιωματων σου. Αυτές τις δυνατότητες βέβαια τις έχει ο άνθρωπος, ούτε το φυτό..... αν φύτρωνες, ούτε το υπτάμενο.... αν προσγειονώσουν..
- εχουμε δει μεσα σε βαθη χρονου τι εχει καταφερει και κατορθωσει ο χριστιανισμος(και η καθε θρησκεια αναλογα)να χωρισουν τη μαζα και τη περιουσια με σταυροφοριες και σχισματα.θανατο στους μικρομυαλους και αδυναμους ανθρωπους που ακομα και τωρα πιστευουν σε κατι το οποιο δεν εχουν δει....συνεχιστε το παραμυθι και στα παιδια σας....ξεφτιλες
- ΛΟΧΙΑΣ.ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟΣ Κ ΛΕΥΤΕΡΟΣ ΠΑΡΑ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟΣ Κ ΧΟΡΤΑΤΟΣ.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΡΕ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΛΕΥΤΕΡΟΣ ΝΑ ΛΕΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ Κ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου